သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး ရဟန္း,ဒကာ,ဒကာမစုံစြာရဲ႕ အႏွိပ္ကိုခံေနတဲ့ ဗြီဒီယိုဖိုင္ကိုတင္ျပီး ေခါင္းစီးကို “ခက္တာမွ ျမင္မေကာင္းေအာင္ကို ခက္ကုန္ၿပီ” လို႔ တပ္ကာ ျပစ္မွားလာပါတယ္။ သူ႔ သေဘာအရ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကို ဂ႐ုကျဖစ္တဲ့ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္နဲ႔ စြပ္စြဲလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔သေဘာကို ထပ္သေဘာက်ႏွစ္သက္ၾကတဲ့ သူတို႔အုပ္စုရဲ႕မွတ္ခ်က္ေတြကလည္း ဖတ္လို႔ေတာင္မဝံ့ရဲစရာပါ ။

သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး ရဟန္း,ဒကာ,ဒကာမစုံစြာရဲ႕ အႏွိပ္ကိုခံေနတဲ့ ဗြီဒီယိုဖိုင္ကိုတင္ျပီး ေခါင္းစီးကို “ခက္တာမွ ျမင္မေကာင္းေအာင္ကို ခက္ကုန္ၿပီ” လို႔ တပ္ကာ ျပစ္မွားလာပါတယ္။ သူ႔ သေဘာအရ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီးကို ဂ႐ုကျဖစ္တဲ့ သံဃာဒိသိသ္အာပတ္နဲ႔ စြပ္စြဲလာတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔သေဘာကို ထပ္သေဘာက်ႏွစ္သက္ၾကတဲ့ သူတို႔အုပ္စုရဲ႕မွတ္ခ်က္ေတြကလည္း ဖတ္လို႔ေတာင္မဝံ့ရဲစရာပါ ။ 


  ကာယသံသဂၢသိကၡာပုဒ္အရ အာပတ္သင့္တဲ့အဂၤါကို ျပရာမွာ ကာယသံသဂၢရာဂ (ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းမွာ သာယာတပ္မက္ျခင္း) ဆိုတဲ့ အဂၤါလည္းပါသလို ေတန ရာေဂန ဝါယာေမာ(အဲဒီကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းမွာ သာယာတပ္မက္တဲ့ ရာဂနဲ႔ လုံ႔လျပဳျခင္း)ဆိုတဲ့ အဂၤါလည္း ပါပါတယ္။ 

     ဩတိေဏၰာ   နာမ သာရေတၱာ အေပကၡဝါ ပဋိဗဒၶစိေတၱာ။ 
ဝိပရိဏတႏၲိ ရတၱမၸိ စိတၱံ ဝိပရိဏတံ။ ဒု႒မၸိ စိတၱံ ဝိပရိဏတံ။ မူဠႇမၸိ စိတၱံ ဝိပရိဏတံ။ အပိစ, ရတၱံ စိတၱံ ဣမသၼႎ အေတၳ အဓိေပၸတံ ဝိပရိဏတႏၲိ။ 

   ေနာက္ အနာပတၱိဝါရမွာ အသာဒိယႏၲ (ကိုယ္လက္ႏွီးေႏွာျခင္းကို မသာယာတဲ့ရဟန္း) ဆိုတာလည္း ပါပါတယ္။ မိန္းမေတြဟာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ႏွိပ္စက္ၿပီး လက္ေမာင္းအဆက္ဆက္နဲ႔ ေဆာင္ယူလာၾကပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ရဟန္းကေတာ့ မသာယာပါဘူး။ မသာယာလို႔ အာပတ္ မသင့္ပါဘူး။ ဒါက ဥပမာအေနနဲ႔ ထုတ္ျပတဲ့စကားပါ။  မိန္းမေတြက လာကိုင္ေပမယ့္ အဲဒီလို မသာယာတဲ့ရဟန္းဆိုရင္ အာပတ္ မသင့္ပါဘူး။

   အနာပတၱိ အသၪၥိစၥ, အသတိယာ, အဇာနႏၲႆ, အသာဒိယႏၲႆ, ဥမၼတၱကႆ, ခိတၱစိတၱႆ, ေဝဒနာ႗ႆ, အာဒိကမၼိကႆာတိ။

မာတာ   ဓီတာ ဘဂိနီ စ, ဇာယာ ယကၡီ စ ပ႑ေကာ၊ 
သုတၱာ မတာ တိရစၧာနာ, ဒါ႐ုဓိတလိကာယ စ။ 
သမၸီေဠ သကၤေမာ မေဂၢါ, ႐ုေကၡာ နာဝါ စ ရဇၨဳ စ၊ 
ဒေ႑ာ ပတၱံ ပဏာေမသိ, ဝေႏၵ ဝါယမိ နစၧဳေပတိ။ 

    စာကေတာ့ ဒါပါပဲ။ ဆိုခ်င္တာက အရမ္းကာေရာ ေစာ္ကားျပစ္မွားၿပီး အကယ္၍မ်ား ေနာင္တမႀကီးဖို႔ဆိုရင္ ေတာင္းပန္ကန္ေတာ့ဖို႔ေတာ့လိုပါမယ္ ဗုဒၶဘာသာဆိုရင္ေပါ့ေလ။ ဒါေပမယ့္.......။

"မာတုဂါမ"

ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ႀကီးက ရဟန္းေတြကို မိန္းမေတြနဲ႔ ဆက္ဆံရာမွာ ဘယ္လိုဆက္ဆံသင့္တယ္ ဆိုတာ အေသအခ်ာလမ္းညႊန္ေဟာျပ ဆံုးမခဲ့ပါတယ္။ ဘာလို႔ ဒီလိုေဟာၾကားေပးခဲ့ရသလဲ လို႔ သံုးသပ္ၾကည့္ရရင္ အရိယာျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတြအတြက္ မာတုဂါမဆိုတဲ့ မိန္းမေတြက ျပႆနာမျဖစ္နိုင္ေပမဲ့ ပုထုဇဥ္ျဖစ္တဲ့ ရဟန္းေတာ္ေတြအတြက္ကေတာ့ မိန္းမေတြက အႏၲရာယ္တစ္ခုပါပဲ။ "အမႈိက္ကစ ျပာႆာဒ္ မီးေလာင္" ဆိုသလို မျဖစ္ရေလေအာင္ တင္းတင္းက်ပ္က်ပ္ တားျမစ္ထားခဲ့တာလို႔ ယူဆပါတယ္။

တကယ္ေတာ့ ရဟန္းဆိုေပမဲ့ ပုထုဇဥ္ရဟန္းတစ္ပါးဟာ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္နဲ႔ သိပ္မျခားနားပါဘူး။ ေစာင့္ထိန္းရမဲ့ သိကၡာပုဒ္ေတြကိုဖယ္လိုက္ရင္ ရဟန္းေတာ္ဟာလဲ ေယာက္်ားတစ္ေယာက္ပါပဲ။ ဒါကို မာတုဂါမျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ ေသေသခ်ာခ်ာ သိသင့္ၿပီး ထိန္းသိမ္းသင့္ပါတယ္။ ေခတ္အဆက္ဆက္မွာ နာမည္ႀကီးလွတဲ့ တရားေဟာ ဓမၼာစရိယ ဆရာေတာ္ေတြ လူထြက္ၿပီး မိန္းမယူခဲ့တာေတြ သိၾက ျမင္ၾက ရပါလိမ့္မယ္။

ဒါေတြက ဘာကိုျပသလဲဆိုရင္ အမ်ိဳးသမီးေတြက တရားေဟာ ဓမၼာစရိယေတြ တရားေဟာေျပာေကာင္း ၿပီဆိုရင္ ဘယ္ေနရာျဖစ္ျဖစ္ လိုက္လံနာယူၾကတာ ေတြရွိပါတယ္။ ေဟာတာေျပာတာေကာင္းလို႔ ၾကည္ညိဳလို႔ လိုက္လံနာယူတာကေန ရင္းႏွီးခင္မင္လိုစိတ္ေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ဆရာေတာ္ေတြအနား ေရာက္ေအာင္သြားၿပီး ခင္မင္ခြင့္ရင္းႏွီးခြင့္ကို ရေအာင္ယူ ေျခဆုပ္လက္နယ္ျပဳ ကုသိုလ္ယူၾကတဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြလဲ အမ်ားႀကီးပါ။ တခ်ိဳ႕ဆို ၾကည္ညိဳလို႔ဆိုၿပီး ေျခစံုကို ဦးတိုက္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ၊ ဆရာေတာ္လာမယ့္လမ္းမွာ ဆံပင္ျဖန္႔ခင္းၿပီး ဆရာေတာ္ကို နင္းေလွ်ာက္ေစကာ ပူေဇာ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ကိုယ္ကၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ လုပ္္တာ မွန္ေပမဲ့ ဆရာေတာ္ေတြကလဲ ပုတုဇဥ္ လူသား ေယာက္်ားေတြဆိုတာကို မေမ့သင့္ပါဘူး။ လိုအပ္တာထက္ ရင္းႏွီးလာၿပီဆိုရင္ "သဒၵါလြန္ေတာ့ တဏွာကၽြံ" ဆုိသလိုေတြ ျဖစ္လာနိုင္ပါတယ္။

ရဟန္းေတာ္ေတြဘက္က ၾကည့္ရင္လဲ ငယ္စဥ္ ကေလးဘ၀ကတည္းက ကိုရင္၀တ္ စာ၀ါလိုက္၊ အသက္၂၀ျပည့္ျပန္ေတာ့ ရဟန္းခံ စာ၀ါလိုက္ ဆိုေတာ့ မိန္းမအေၾကာင္း သိဖို႔ခဲယဥ္းလွပါတယ္။ ဒီလိုမ်ိဳးနဲ႔ ရဟန္းျဖစ္လာခဲ့တဲ့ ငယ္ျဖဴဆရာေတာ္ေတြဆိုရင္ မိန္းမနဲ႔ပတ္သက္တဲ့ အေတြ႔အႀကံဳ နည္းလြန္းလွပါတယ္။ တဖက္မွာ အမ်ိဳးသမီးေတြက ၾကည္ညိဳစိတ္နဲ႔ ကိုယ့္ကို အရမ္းရင္းႏွီး ပတ္သက္လာတဲ့အခါ အမ်ိဳးသမီး ဆန္႔က်င္ဘက္လိင္ဆိုတဲ့ အေတြးမ်ိဳး၀င္သြားတာနဲ႔ အမွားေတြႀကံဳဖို႔ မ်ားလာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုမျဖစ္ေအာင္ ရဟန္းေတာ္ေတြဟာ မာတုဂါမေတြနဲ႔ အတတ္နိုင္ဆံုး ထိေတြ႔ဆက္ဆံမႈမျဖစ္ဖို႔ ေရွာင္ၾကဥ္ၾကရပါတယ္။ ေရွာင္ၾကဥ္ဖို႔လဲ ၀ိနည္းသိကၡာပုဒ္မ်ား ခ်မွတ္ထားျခင္း ရွိပါတယ္။

သာမန္အားျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မာတုဂါမမ်ားႏွင့္ ထိေတြ႔ျခင္း၊ တိုးေ၀ွ႔ျခင္း၊ မျပဳမိေအာင္ ေရွာင္ၾကဥ္ရပါသည္။ ရဟန္းမ်ားႏွင့္ မာတုဂါမတို႔ ထိေတြ႔တိုးေ၀ွ႕၍ သာယာမိလွ်င္ အျပစ္ရွိသည္ဟု သိမွတ္ထားၾကသည္။ ကာယသံသဂၢ သိကၡာ ပုဒ္အရ အာပတ္သင့္လွ်င္ ဂရုကအာပတ္ သံဃာဒိသိသ္ အာပတ္မ်ိဳးျဖစ္သျဖင့္ သာမန္ေဒသနာၾကား အာပတ္ေျဖရံုႏွင့္မရ၊ ထံုးစံရွိသေလာက္ ရက္ခ်ိန္ယူ၍ ပရိ၀ါသ္မာနတ္ ေဆာက္တည္ရသည္။ အမ႓ာနကံေဆာင္ ရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားသည္ မာတုဂါမမ်ားႏွင့္ မထိမိေအာင္ သတိထားၾကရသည္။ သို႔ေသာ္ အမွတ္တမဲ့ထိျခင္း၊ ကား၊ ရထားေပၚ စသည္တုိ႔၌ တိုးေ၀ွ႔မိျခင္း၊ ေျခေတာ္စံုကို ဦးခိုက္ရွိခိုးျခင္း၊ အာမိသ ဆက္သရာ ဆြမ္းေလာင္းလွဴရာ၌ လက္ခ်င္းထိျခင္းသည္ ျခြင္းခ်က္သေဘာႏွင့္ အာပတ္မွ လြတ္သည္လည္း ရွိေပသည္။

"၀ႏၵန၀တၳဳသၼိ ံဣတၳိပါေဒ သမၸာဟိတြာ ၀ႏၵိတုကာ မာ၀ါ ေရတဗၺာ၊ ပါဒါ၀ါပဋိစၧာ ေဒတဗၺာနိစၥေလန၀ါ ဘ၀တဗၺံ၊ နိစၥလႆ ဟိ စိေတၱန သာဒိေတာ အနာပတၱိ" ရွိခိုးေသာ၀တၳဳ၌ မာတုဂါမတစ္ေယာက္က ရဟန္း၏ေျခကို ဆုပ္ကိုင္၍ ရွိခိုးသည္ကို တားျမစ္ရ၏။ ရဟန္းက ေျခကိုေသာ္လည္း ဖံုးထားရမည္။ ဆုပ္ကိုင္ထိေတြ႔၍ ရွိခိုးေနလွ်င္ မတုန္မလွဳပ္( မလွဳပ္ မရွားေန၍) ေသာ္လည္း ေနရမည္။ ေျခေထာက္ကို ဆုပ္နယ္၍ ရွိခိုးေနေသာ မာတုဂါမ၏လက္မွ လြတ္ရန္ ရုန္းကန္လွဳပ္ရွားေသာ္လည္း လြတ္ေျမာက္ရန္သာ လံု႔လထုတ္ျခင္းျဖစ္၍ အျပစ္မရွိဟုဆိုေပသည္။ ထုိအခ်က္ကို သတိျပဳ၍ ဆြမ္းခံရာ၌ သပိတ္ကပ္ျခင္း၊ ေပးလွဴျခင္းတို႔၌ လက္ခ်င္းထိေသာအရာ၊ ပရိတ္သတ္ထဲ၌ အမွတ္မဲ့လက္ကို ဆန္႔တန္းရာ၌ မာတုဂါမ၏ ကိုယ္အဂၤါကို ထိမိေသာအရာ၊ မိန္းကေလးကို ေယာက်္ားေလးမွတ္၍ ကိုင္မိေသာအရာ စသည္တို႔၌လည္း အတူတူပင္ျဖစ္ေပသည္။

ဒါေၾကာင့္ ရဟန္းေတာ္ေတြဘက္ကလဲ ဘုရားရွင္ေဟာျပခဲ့တဲ့ မာတုဂါမမ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံရမဲ့ နည္းလမ္းေတြ ကို အတိအက် လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ လိုအပ္သလို မာတုဂါမျဖစ္တဲ့ အမ်ိဳးသမီးမ်ားအေနနဲ႔ကလည္း ကိုယ္ၾကည္ညိဳၿပီး ရင္းႏွီးသိကၽြမ္း ခင္မင္ခ်င္တာမွန္ေပမဲ့ လိုအပ္တာထက္ပိုတဲ့ ရင္းႏွီးမႈမ်ိဳးကို မျဖစ္ေစဖို႔ သတိထားသင့္ပါတယ္။ ေနာက္ဆံုးအေနနဲ႔ ဘုရားရွင္ေဟာၾကားခဲ့တာ ေျပာၾကားခဲ့တာကို အားလံုး သိေအာင္ ေအာက္မွာ ေရးသားေပးလိုက္ပါတယ္…. ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။

“ရွင္အာနႏၵာ မွာ ေမးခြန္းေတြ တိုးလာခဲ့ျပန္ေပါ့။"

ရဟန္းနဲ႕ အမ်ိဳးသမီးဆက္ဆံေရး နည္းေပးခဲ့ပါဦး တဲ့

တိုတိုရွင္းမိန္႔ဆိုတယ္
“မၾကည့္နဲ႕ အာနႏၵာ” တဲ့။

“မၾကည့္လို႔ မျဖစ္တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳးမွာ ဘုရား” တဲ့

“မေျပာနဲ႕ကြာ အာနႏၵာ”တဲ့။

“မေျပာလို႕လည္း မျဖစ္ဘူးဆိုရင္ေကာ ဘုရား”တဲ့

“ သတိသာ ထားေပေရာ႔ အာနႏၵာ ”တဲ့။”

မူရင္းေလးလည္း ေဖာ္ျပခ်င္ပါေသးတယ္။

“ကထံ မယံ ဘေႏၱ မာတုဂါေမ ပဋိပဇၨာမ။”

“အ ဒႆနံ အာနႏၵ”

“ဒႆေန ဘဂ၀ါ သတိ ကထံ ပဋိပဇၨိတဗၺံ။”

“အ နာလာေပါ အာနႏၵ”

“အာလပေႏၱန ပန ဘေႏၱ ကထံ ပဋိပဇၨိတဗၺံ”

“သတိ အာနႏၵ ဥပဌာေပတဗၺာ။”
==============================
အာနႏၵာသည္ အေျမာ္အျမင္ၾကီးစြာျဖင့္ ရဟန္းေတာ္မ်ားႏွင့္ မာတုဂါမတုိ႕ ဆက္ဆံရမည့္ ေနာင္ေရး ကို ေတြးမိလာေလသည္။ ရဟန္းေတာ္မ်ားမွာ “ပရူပဇီဝိပုဂၢိဳလ္” သူတစ္ပါးကို မွီ၍ အသက္ေမြးၾကသူ မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရးႏွင့္ မာတုဂါမမ်ားႏွင့္ ကင္း၍လည္း မျဖစ္ႏုိင္။ ဆက္ဆံရမည္သာ ျဖစ္ေလရာ ထုိမာတုဂါမမ်ား (မိန္းမမ်ား)ႏွင့္ ဆက္ဆံေသာအခါ၌ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ မည္သို႔မည္ပံု က်င့္ၾကံရမည္၊ ေနထုိင္ရမည္ဟူေသာ အခ်က္ကို ျမတ္ဘုရား သက္ေတာ္ထင္ရွားရွိခိုက္ ေလွ်ာက္ထားထုိက္သည္ ဟု ေတြးေတာမိသျဖင့္ နိဗၺာန္စံေပ်ာ္ေတာ္မူခါနီး ကာလတြင္ အရွင္အာနႏၵာက ကပ္၍ ေလွ်ာက္ထားေလ၏။

ေမး။ ။အရွင္ဘုရား၊ ရဟန္းတုိ႔မည္သည္ သူတစ္ပါး (ဒကာ ဒကာမမ်ား) ကိုမီွ၍ အသက္ေမြးၾကရသူမ်ား ျဖစ္ပါေသာေၾကာင့္ မာတုဂါမမ်ားသည္ ရဟန္းေတာ္မ်ားထံသုိ႕ လာေရာက္ဆည္းကပ္ၾက၊ လွဴဒါန္းၾကပါလိမ့္မည္။ ထုိအခါ ရဟန္းေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ မည္သို႕ မည္ပံု က်င့္ၾကံ၊ ဆက္ဆံရပါမည္နည္း ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ကိေလသာကို ပယ္ခြာလုိေသာ ရဟန္းသည္ စည္းေစာင့္ရန္ လံုျခံဳရာ၌ေနေသာ ႏြားကဲ့သို႕ တံခါးလံုျခံဳေသာေက်ာင္း၌ ကိန္းေအာင္း၍ ေနရာ၏။ မာတုဂါမတို႔ ေရာက္လာေသာ္လည္း အၾကင္မွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လံုး မာတုဂါမတုိ႔၏ အဆင္း ပံုသ႑ာန္ကို မျမင္ရေသး။ ထုိမွ်ေလာက္ေသာ ကာလပတ္လံုး (မျမင္ေတြ႕ရေသးသေရြ႕) ရုန္႔ရင္းတပ္မက္ေသာ ရာဂသည္ မျဖစ္၊ မာတုဂါမတို႔၏ ရုပ္အဆင္းကို ျမင္လွ်င္ ရုန္းရင္းတပ္မက္ေသာ ရာဂသည္ ျဖစ္လြယ္၏။ ထုိေၾကာင့္ မာတုဂါမကို မျမင္ရာ၌ ေနျခင္းသည္သာလွ်င္ ပဋိပတ္က်င့္စဥ္ ျဖစ္သတည္း။ မာတုဂါမတို႕ႏွင့္ မေတြ႕မျမင္ေအာင္ ေနၾကကုန္ေလာ့။

ေမး။ ။ အရွင္ဘုရား၊ အကယ္၍ ဆြမ္းခံေလေသာ အခါမ်ိဳး၊ လွဴဖြယ္ ဝတၳဳကို လွဴလာေသာ အခါမ်ိဳးတို႔၌ ျမင္ေခ်မူကား အဘယ္သုိ႔က်င့္အပ္ပါသနည္း ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ အကယ္၍ မာတုဂါမကို ျမင္ေတြ႕ျငားအံ့၊ စကားမေျပာပဲ ေနျခင္းသည္ပင္ ျမတ္ေသာ ပဋိပတ္၊ ျမတ္ေသာဆက္ဆံေရးက်င့္စဥ္ ျဖစ္၏။ 
ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ 
ေယာက္်ားတစ္ေယာက္သည္ ထက္စြာေသာ သံလ်က္(ဓါး) ကိုကုိင္လ်က္ “ငါႏွင့္ စကားေျပာခဲ့ေသာ္၊ ဆိုခဲ့ေသာ္၊ သင့္ေခါင္း ကို ျဖတ္ပစ္မည္၊ (သင့္ကိုသတ္ပစ္မည္)၊” ဟူ၍ဆုိေလအံ့။ ဦးေခါင္းကို အျဖတ္ခံ၍ စကားေျပာျခင္းသည္၊ ဆုိျခင္းက ျမတ္ေသး၏။ 
မာတုဂါမတို႔အား စကားေျပာျခင္းသည္ မျမတ္ေလ။ 

တစ္ဖန္ 
ငါ့ကို ေခၚေျပာျခင္း မျပဳပါလွ်င္ သင္၏အသားကို လွီး၍စားပစ္မည္ ဟုဆို၍ အနားတြင္လာရပ္ေသာ ဘီလူးမအား စကားေျပာျခင္းသည္ ျမတ္ေသး၏။ ခ်စ္ဖြယ္ရွိေသာ မာတုဂါမတို႔အား စကားေျပာျခင္းသည္ မျမတ္။

ခ်စ္သားအာနႏၵာ၊ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္၊ 
မာတုဂါမတုိ႔ႏွင့္ စကားေျပာရသည္ရွိေသာ္ ခ်စ္ကၽြမ္း ဝင္ျခင္းသည္ ျဖစ္၏။ 
ခ်စ္ကၽြမ္းတဝင္ ရာဂျဖစ္လာသည္ရွိေသာ္၊ အထူးထူးေသာကိစၥကုိ ၾကံျခင္းဟူေသာ- သကၤပၸရာဂ ျဖစ္၏။ ယင္း သကၤပၸရာဂျဖစ္သည္ရွိေသာ္ တဏွာ ဥပါဒါန္တို႔သည္ ျဖစ္လာကုန္၏။ 
ထုိတဏွာ၊ ဥပါဒါန္တုိ႔ ျဖစ္လာကုန္သည္ရွိေသာ္ သီလပ်က္စီးျခင္း၊ ညစ္ႏြမ္းျခင္းေရာက္၍ အပါယ္ေလးပါးသို႕လားရမည္ျဖစ္သည္။ ထုိ႕ေၾကာင့္ မာတုဂါမတုိ႔အား စကားေျပာျခင္းသည္ မျမတ္ ဟု ငါဘုရားမိန္႕ေတာ္မူသတည္း။

ေမး ။ ။အရွင္ဘုရား၊ မာတုဂါမတုိ႔သည္ သူတို႔သိလုိ၊ စပ္စုလို၊ ေမးျမန္းလိုေသာ ျပႆနာအေထြေထြ တို႔ကို ေမးေလွ်ာက္ရန္ ေက်ာင္းသို႔ လာၾကပါကုန္လိမ့္မည္။ ေက်ာင္းမွမျပန္ဘဲ တစ္ေနကုန္ တစ္ေနခန္း ေမးျမန္းျခင္း ျပဳခ်င္ျပဳၾကပါကုန္လိမ့္မည္။ ဥပုသ္သီတင္း ေစာင့္သံုးေဆာက္တည္လိုၾက၍ သီလေတာင္းခ်င္လည္း ေတာင္းပန္ၾကပါလိမ့္မည္။ ရဟန္းတို႔၏ ျပဳဖြယ္ကိစၥအဝဝ ကိုလည္း ကူညီ၍ လုပ္ကိုင္ေပးျခင္းျပဳခ်င္လည္း ျပဳၾကပါလိမ့္မည္။ ထုိအခါမ်ိဳးတြင္ စကားမေျပာ၊ တံုဏွိေဘာ ႏႈတ္ဆိတ္၍ေနပါလွ်င္ “ရဟန္းတို႔သည္ ဆြံ႔အ ကုန္၏၊ နားပင္းကုန္၏၊ ေလာကေရးရာ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံမႈကို ဘာမွ နားမလည္ၾကကုန္” ဟု ဆိုၾကပါလိမ့္မည္ ဘုရား၊ သုိ႔ပါေသာေၾကာင့္ မလႊဲသာ၍ မာတုဂါမမ်ားႏွင့္ စကားေျပာရေခ်ေသာ္ အဘယ္သို႔ ႏွလံုးသြင္းရပါမည္နည္း ဘုရား။

ေျဖ။ ။ ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ ေက်ာင္းသို႔ ေရာက္လာၾကေသာ မာတုဂါမမ်ားအား စကားေျပာလုိသည္ရွိေသာ္ 
မိဘအရြယ္ ရွိေသာ၊ အေမအရြယ္ေလာက္ရွိသူမ်ားကို ငါ့မိဘ၊ ငါ့အေမ ဟု ႏွလံုးသြင္းၾကကုန္ (စိတ္ကို ထားၾကကုန္)။
ညီမအရြယ္၊ အစ္မအရြယ္ မွ်ေလာက္ရွိသူမ်ားအား “ငါ့ႏွမ၊ ငါ့ညီမ၊ ငါ့အစ္မ” ဟူ၍ လည္းေကာင္း ႏွလံုးသြင္းၾကပါကုန္၊ စိတ္ကုိထားၾကပါကုန္။ 
သမီးအရြယ္ရွိသူမ်ားအား “ငါ့သမီး” ဟူ၍ အမွတ္ထား၍ ဆက္ဆံ ေျပာဆိုၾကပါကုန္။ 

ခ်စ္သား အာနႏၵာ၊ 
မာတုဂါမတို႕ႏွင့္ စကားဆိုေျပာရေသာ အခါမ်ိဳး၌ အထူးသျဖင့္ သတိၾကီးစြာထား၍ ဆက္ဆံၾကကုန္ေလာ့။

ဤကား ဗုဒၶ ပရိနိဗၺာန္စံခါနီး ၾသဝါဒေပးထားခဲ့ေသာ မာတုဂါမတို႔ႏွင့္ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံနည္း တစ္နည္းပင္ ျဖစ္ေလသတည္း။
-----------------------------------------------

ရွင္ေစာပုမိဘုရားႀကီးက ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းသြားခါနီး သူ႔ အေခြၽအရံမ်ား ကိုေျပာေနသည္မွာ-

"ထိပ္ထား တစ္ခုသတိေပးခ်င္ေသးတယ္။ သမီးေတာ္တို႔ေရာ ေသေသခ်ာခ်ာနားေထာင္ၾကေနာ္။ ယခုမယ္မယ္တို႔ သြားရမွာက ရဟန္းေတာ္ေတြ သတင္းသံုးတဲ့ေနရာ၊ မယ္မယ္တို႔ ခ်ယ္သထားတာက တကယ့္ပြဲလမ္း သဘင္သြားမဲ့အတိုင္းပဲ။ မိန္းမတစ္ေယာက္ရဲ႕ ဝတ္စားဆင္ယင္မႈနဲ႔ အမူအရာေတြဟာ ဆန္႔က်င္
ဘက္ျဖစ္တဲ့ ပုရိသေတြကို ဆြဲေဆာင္ႏိုင္စြမ္းရိွတယ္။ အဆန္းတၾကယ္ ျပင္ဆင္မြမ္းမံမႈက ညဳွိ႕ယူလိုက္တဲ့အတြက္ သူတို႔မွာ ပူေလာင္တဲ့ဆႏၵ ျဖစ္လာႏိုင္တယ္ေလ။

"ဒီလို သူ႔စိတ္ကို အေမွာင္လႊမ္းသြားတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ သူ႔မွာ အျပစ္ျဖစ္ရသလို သူ႔ကို ပူေလာင္ေအာင္ ဝတ္ဆင္ထားတဲ့ မိန္းမမွာလည္း တန္းတူအျပစ္ျဖစ္ရတယ္။ ဒီေတာ့ ကိုယ့္ရဲ႕အေနအထိုင္ေၾကာင့္ တပါးသူတစ္ဦးကို ဘယ္ေတာ့မွ အေမွာင္မလႊမ္းသြားပါေစနဲ႔။

"သမီးေတာ္တို႔...ရဟန္းေတာ္ေတြဆိုတာကလည္း အာသေဝါကုန္ခမ္းၾကေသးတာ မဟုတ္ဘူး။ ပုထုဇဥ္ေတြ ပဲျဖစ္လို႔ ျပာဖံုးေနတဲ့ မီးခဲေတြပါပဲ။ ဒီမီးခဲေတြကို သမီး ေတာ္တို႔ရဲ႕ တပ္မက္စရာ ႐ူပါရံုဆိုတဲ့ ေလေျပတစ္
ခ်က္ေမႊ႕လိုက္ရင္.....ထိပ္ထား ဆက္မေျပာပါရေစနဲ႔ေတာ့ကြယ္...။ ဒါေၾကာင့္ သင့္တင့္ရံုပဲျပင္ဆင္ၾက။ ေခါင္းက ပန္းေတြျဖဳတ္လိုက္၊ မႈံနံ႔သာေတြကိုလည္း ဖ်က္လိုက္ၾကပါဦး။ လံုလံုျခံဳျခံဳ ဝတ္ဆင္ၿပီး ျမင္ရသူ စိတ္ထဲမွာ ႏွမငယ္ သမီးငယ္တစ္ေယာက္လို က႐ုဏာပြားလာေအာင္ ေျပာဆိုဆက္ဆံၾကပါကြယ္။"

ဗုဒၶဘာသာအမ်ိဳးသမီးမ်ားသိေစခ်င္သည့္ေစတနာႏွင့္
ျဖည့္စြက္လိုက္ပါသည္။
(႐ွင္ေစာပုအမည္ရိွစာအုပ္မွ)
[ေမေမ့ မုဒိတာ]
FB Khin Thandar
Credit.  To. ဓမၼပန္းခင္း

အရွင္မဟာကႆပ၏ ေစာင့္စည္းမႈ
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

စာသင္သားဘဝကတည္းက အရွင္မဟာကႆပရဲ႕ ဂုဏ္ေက်းဇူးမ်ားကုိ ဖတ္ရႈရၿပီး ၾကည္ညဳိေနခဲ့တာပါ၊ 

ဒီေန႔ လာဇာနတ္သမီးနဲ႔ အရွင္မဟာကႆပအေၾကာင္းေလးဖတ္ျဖစ္ပါတယ္။ 

လာဇာနတ္သမီးဆုိတာ ျမန္မာလုိ ေပါက္ေပါက္ နတ္သမီးေလးလုိ႔ အဓိပၸာယ္ရပါတယ္။ 

 လူ႔ဘဝမွာ အရွင္မဟာကႆပကုိ ေပါက္ေပါက္ဆုပ္လွဴခဲ့ဖူးတဲ့ ကုသုိလ္ေၾကာင့္ နတ္သမီးျဖစ္လာတာျဖစ္တဲ့ အတြက္ သူ႔ကုိ လာဇာနတ္သမီးလုိ႔ ေခၚၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။

နတ္သမီးဘဝေရာက္ေတာ့ သူ႔ရဲ႕ ေက်းဇူးရွင္ႀကီး အရွင္မဟာကႆပရဲ႕ ေက်ာင္းကုိ သြားၿပီး ေရျဖည့္တာ၊ တံျမက္စည္း လွည္းတာ ၊ ေက်ာင္းေဆာင္သန္႔ရွင္းေရး စသည္မ်ားကုိ အရွင္မဟာကႆပ မသိရေအာင္ ခုိးလုပ္ေနခဲ့ပါတယ္။

အရွင္မဟာကႆပကလည္း သာမေဏေလးမ်ား လာလုပ္ေပးထားတယ္လုိ႔ပဲ မွတ္ထင္ေတာ္မူပါတယ္။

တစ္ေန႔မွာေတာ့ အရွင္မဟာကႆပနဲ႔ ပက္ပင္း တုိးပါေလေတာ့တယ္။

နတ္သမီးေလးက အရွင္မဟာကႆပေက်းဇူးေၾကာင့္ ဒီလုိ နတ္သမီးျဖစ္ရေၾကာင္း ေလ်ွာက္ထားၿပီး ယခုလုိ ေန႔တုိင္း ေဝယ်ာေဝစၥလုပ္ခြင့္ ျပဳဖုိ႔ ေတာင္းဆုိ ေလ်ွာက္ထားလုိက္ပါတယ္၊ 

ဒီေနရာမွာ အရွင္မဟာကႆပရဲ႕ စကားက အလြန္ကုိ မွတ္သားစရား ေကာင္းပါတယ္၊ ၾကည္ညဳိရတာလဲ အလြန္ အားရပါတယ္။

အရွင္မဟာကႆပ ေျပာလုိက္သည္မွာ--

" နတ္သမီး ~~~ သြားစမ္းပါ၊ အနာဂတ္မွာ ဓမၼကထိကမ်ားက ပလႅင္ေပၚတက္ၿပီး ငါ့အေၾကာင္း ေျပာၾကလိ္မ့္မယ္၊ အရွင္မဟာကႆပဆီကုိ နတ္သမီးတစ္ေယာက္လာၿပီး ဝတ္ႀကီး ဝတ္ငယ္ ျဖည့္က်င့္ ေနတယ္လုိ႔ အေျပာခံရေအာင္ မလုပ္ပါနဲ႔"" ဟူ၍ ။

မေစာင့္စည္းသူ ျဖစ္ခဲ့လ်ွင္ နတ္သမီးလာေရာက္ျပဳစုသည္ကုိ ဂုဏ္ယူေနေပလိမ့္မည္၊

အရွင္မဟာကႆပသည္ကား နယ္နယ္ရရ မဟုတ္၊ ျမတ္စြာဘုရား ပရိနိဗၺာန္စံၿပီးေနာက္တြင္ သာသနာကုိ ဦးေဆာင္ရမည့္ သံဃာ့ဖခင္ႀကီးပင္ ျဖစ္သည္၊ ထုိအတြက္ ဘဝမွာ အမဲစက္ ထင္၍ မျဖစ္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ အရွင္မဟာကႆပသည္ အနာဂတ္သာသနာအတြက္ ငဲ့၍ နတ္သမီး၏ ေဝယ်ာေဝစၥလုပ္ေပးသည္ကုိ လက္မခံ၊ နွင္ထုတ္ခဲ့ေလသည္။ 

အရွင္မဟာကႆပ၏ ေစာင့္စည္းမႈနွင့္ အေမ်ွာ္အျမင္ ႀကီးမားမႈကုိ မၾကည္ညဳိဘဲ မေနႏုိင္၊ ထုိဝတၴုကုိ ဖတ္မိတုိင္း ဖတ္မိတုိင္း စိတ္ထဲတြင္ မေဖာ္ျပႏုိင္ေအာင္ ၾကည္ညဳိေလးစားမိသည္။ ယေန႔ေခတ္လုိ ေစာင့္စည္းမႈ အားနည္းေသာ ေခတ္တြင္ သာ၍ပင္ အရွင္မဟာကႆပကုိ သတိရမိသည္။

တာဝန္ေက်ခဲ့ေသာ သံဃာ့ဖခင္ႀကီး အရွင္မဟာကႆပအား ဤ post ျဖင့္ ပူေဇာ္လုိက္ရပါ၏ အရွင္ဘုရား။

https://www.facebook.com/groups/902657636455501/permalink/1431013926953200/

စုစည္​းတင္​ျပသည္​။
ဘုန္​း​ေမာင္​တကၠသိုလ္​
Powered by Blogger.